Pravica do odstopa potrošnika od pogodbe
Potrošnik (navedeno velja izključno za fizične osebe, ki kupijo artikel za namene izven svoje pridobitne dejavnosti) ima pravico, da v 14 dneh od prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok se začne šteti en dan po datumu prevzema artiklov. V kolikor se izdelek uporablja za pridobitno dejavnost, ta pravica ne velja.
Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na e-naslov prodajalca naveden v kontaktih trgovine (#EM#696f646c446863606965636567237d66#EM#).
Oblika obvestila o odstopu ni predpisana, mora pa tako obvestilo vsebovati vse potrebne podatke za ustrezno obravnavo izdelka (podatke o kupcu, podatke o artiklu, račun…).
V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti artikel vrne po pošti na naslov prodajalca. Vračilo prejetih artiklov podjetju v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
Potrošnik mora artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik. Potrošnik artiklov ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe. Potrošnik sme opraviti ogled in preizkus artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja. Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila artiklov (ki se v primeru pošiljanja obračunava po ceniku dostavne službe in je odvisen od tega ali gre za pošiljko/paket/tovor). Artikel je potrebno vrniti prodajalcu najkasneje v roku 30 dni od poslanega sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa).
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki je bil izdelan po natančnih navodilih potrošnika, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, ki je hitro pokvarljivo ali kateremu je že potekel rok uporabe. Možnosti odstopa od pogodbe ni pri nakupu programske opreme ali avdio in video nosilcev, če je potrošnik odstranil ali kako drugače poškodoval varnostni pečat.
Vračilo vrednosti vrnjenega izdelka bo izvedeno takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu od pogodbe in vračila izdelka. Vračilo pred prejetjem izdelka ni mogoče. Trgovina vrne prejeta plačila potrošniku na transakcijski račun, razen če potrošnik izrecno zahteva uporabo drugačnega plačilnega sredstva in je to mogoče brez dodatnih stroškov za trgovino.
Pri odstopu od pogodbe, kjer je bil koriščen kakršenkoli popust, se vrača le plačana vrednost izdelka. Darilni bon se pri odstopu od pogodbe upošteva kot plačilno sredstvo in vrne kot darilni bon v vrednosti, ki je bila uporabljena.
V izjemnih primerih, ko artikli niso vrnjeni v skladu ZVPot, lahko trgovina z namenom ohranitve dobrih odnosov potrošniku ponudi odkup artikla ali drugo za oba sprejemljivo možnost. V kolikor gre za odkup artikla z ustrezno odškodnino, se ta določi z zapisnikom ob vračilu. Odkup z znižano vrednostjo se upošteva ob potrditvi potrošnika po elektronski pošti. Potrošnik omenjeno odkupnino koristi izključno ob naročilu drugega artikla enake ali višje vrednosti.
Pravico do vračila kupnine v primeru uveljavljanja garancije in stvarnih napak podrobneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov (neuradno prečiščeno besedilo), trgovina pa se zavezuje, da jih bo upoštevala.
Če se potrošnik odloči za odstop od pogodbe za artikle, ki tvorijo komplet, lahko za celoten komplet zahteva zamenjavo za enak komplet ali vračilo kupnine. Potrošnik lahko zamenja artikel iz kompleta, v primeru stvarne napake ali poškodbe artikla, zanj pa ne more zahtevati vračila kupnine. V primeru uveljavljanja garancije artikla iz kompleta velja garancijski rok proizvajalca.
Garancija
Artikli imajo garancijo, če je tako navedeno na garancijskem listu ali na računu. Garancija je veljavna ob upoštevanju navodil na garancijskem listu ter ob predložitvi računa. Garancijski roki so navedeni na garancijskih listih ali na računu.
Informacija o garanciji je navedena tudi na strani s predstavitvijo artikla. Če informacije o garanciji ni, artikel nima garancije ali pa podatek v ni znan. V slednjem primeru lahko kupec kontaktira trgovino, ki bo zagotovila informacijo o garanciji.
Stvarna napaka
Za stvarno napako velja, če:
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
- artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
- je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Skladnost artikla je mogoče preveriti s primerjavo opisa v navodilih, primerjavo z enakim artiklom ali s pomočjo izdelovalca/zastopnika prodajanega artikla.
Kupec o domnevni stvarni napaki skupaj z njenim izčrpnim in natančnim opisom obvestit v zakonsko določenem roku in obenem omogoči pregled artikla.
Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov.
Prevzem artiklov, ki jih kupec vrne trgovini
Kupec mora artikel, ki ga je trgovini izročil v garancijsko ali drugačno obravnavo, po zaključku obravnave prevzeti. Praviloma bo artikel vrnjen po pošti, razen v primeru, ko bi kupec in trgovina soglasno dogovorila drugače.
V kolikor kupec artikla ne prevzame, se artikel izroči v hrambo trgovini do največ 6 mesecev od dneva obvestila. Prodajalec ima za to obdobje pravico do povračila vseh stroškov skladiščenja (1 €/dan) ter pravico do povračila vseh za ohranitev artikla potrebnih stroškov.
Po poteku 6 mesecev od dneva obvestila lahko prodajalec po svoji lastni presoji artikel proda, uniči ali nameni dobrodelni organizaciji.